Tropaz app

De app is alleen beschikbaar voor iPhone, Ipad, tablet en telefoons met Androïd

  1. Wat kunt u met de app
  2. Voorwaarde voor het gebruik van de app
  3. Hoe installeer ik de app op mijn smartphone
  4. Hoe installeer ik de app op mijn iPad
  5. Hoe installeer ik de app op mijn tablet
  6. Nieuw e-mailadres
  7. In gebruik nemen van een nieuwe telefoon
  8. Pincode vergeten

1. Wat kunt u met de app

  • De dosering van vandaag bekijkenTropaz app
  • De volgende controle afspraak
  • De doseringskalender raadplegen
  • Historie INR uitslagen
  • Contactgegevens
  • Invoeren van de INR alleen door gebruikers die aan zelfmeten doen.

2. Voorwaarde voor het gebruik van de app

  • U maakt gebruik van  het programma Tropaz.
  • U bent onder behandeling de Trombosedienst Leiden.

3. Hoe installeer ik de app op mijn smartphone

  • Voor het activeren heeft u een computer nodig.
  • Zorg dat uw computer aan staat, wacht nog met inloggen in Tropaz.
  • Download de app op uw (Androïd) smartphone in Google play of in de App Store van Apple met de zoekterm Tropaz Leiden.
  • Installeer de app en lees zorgvuldig de aanwijzingen op het scherm van uw telefoon.
  • Op een gegeven moment moet u inloggen in Tropaz op uw computer, klik op de knop Patiënt rechtsboven.
  • U ziet nu een scherm over wachtwoorden. Daarboven is een zwarte balk.
  • Klik op die balk op de knop Mobiele apparaten.
  • Daar vind u uw mobiele apparaat, met achteraan de knop Activeren. Klik op die knop.
  • Er volgt dan een 5-cijferige code die u 1x moet invoeren op uw telefoon.
  • Meteen daarna moet u een zelf bedachte code invoeren (2x).
  • Mocht u problemen ondervinden bij het installeren van de app. lees dan eerst rustig de Handleiding Tropaz app.

4. Hoe installeer ik de app op mijn iPad

Zoek in de app store op Tropaz. De Tropaz app van de trombosedienst verschijnt dan nog niet. Selecteer in het menu boven voor iPhone i.p.v. iPad. Zie afbeelding hieronder. Vervolgens verschijnt de app wel. Mocht u er nog niet uitkomen lees dan de handleiding. Tropaz1

5. Hoe installeer ik de app op mijn tablet

Zoek via Google play op Tropaz en volg de aanwijzingen op het scherm.

6. Nieuw e-mailadres

Gaat u een nieuw e-mailadres in gebruik nemen dus ook voor Tropaz, stuur ons dan per e-mail een verzoek uw e-mailadres te wijzigen. Zodra u van ons een bevestiging hebt gehad, kunt u daarna weer inloggen in Tropaz met uw nieuwe e-mailadres en uw oude wachtwoord en op de app met uw oude inlogcode.

7. In gebruik nemen van een nieuwe telefoon

Als u een nieuwe telefoon gaat gebruiken, kunt u niet alleen volstaan met het downloaden van de app. U kunt dan nl. niet inloggen.
Eerst moet u de nieuwe telefoon registreren in Tropaz.
Zie hierboven de procedure: Hoe installeer ik de app op mijn smartphone

8. Pincode vergeten

Als u uw pincode vergeten bent, dan moet u het mobiele apparaat verwijderen in Tropaz.

Het mobiele apparaat verwijderen doet u in Tropaz door rechts het patiënt menu te selecteren en daarna links op “Mobiele apparaten” te klikken. Vervolgens klikt u op de link “verwijderen” achter het apparaat waarvoor u de pincode bent vergeten. Sluit de app.

Mobiele apparaten

Als u hierna de app weer opstart begint de registratieprocedure opnieuw. U moet dan eerst op uw app inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord voor Tropaz. Volg daarna de aanwijzingen op het scherm in de app.