- Ik kan niet inloggen omdat het inlogscherm blank is
- Ik kan niet meer inloggen in Tropaz
- Inloggen met 2 factor authenticatie (2FA)
- Ik kan niet meer inloggen op de app van mijn telefoon
- Ik kan niet inloggen omdat de verbinding niet meer beveiligd is
1. Ik kan niet inloggen omdat het inlogscherm blank is
De invoervelden email adres en wachtwoord verschijnen niet
De meeste inlogproblemen hebben te maken met de browser Internet Explorer of Edge (Windows 10).
Bij andere webbrowsers zoals Chrome, Firefox en Safari zien we dit probleem niet.
U kunt hier Chrome downloaden of Firefox
2. Ik kan niet meer inloggen in Tropaz
Antwoord: Na 6 mislukte pogingen kunt u niet meer inloggen. Vraag een nieuw wachtwoord aan via de link “wachtwoord vergeten?” in het inlogscherm. U ontvangt dan per e-mail een link waarmee u direct het nieuwe of oude wachtwoord kan vastleggen.
Dit is het webadres. www.tdleiden-tropaz.nl
3. Inloggen met 2 factor authenticatie (2FA)
Nadat het e-mailadres en wachtwoord is ingevuld, wordt er gevraagd om een verificatiecode in te vullen. Dit is een extra beveiliging om in te loggen. Er kan van verschillende mogelijkheden gebruik worden gemaakt voor de verificatiestap. Bij de Trombosedienst leiden gebruiken we de 2FA verificatie via e-mail.
Wanneer u op Tropaz uw e-mailadres en wachtwoord heeft ingevuld en op Log in heeft geklikt, wordt er een e-mail verzonden met een link. U kunt op deze link klikken en vervolgens wordt automatisch het welkomstscherm van Tropaz getoond.
Welkom bij Tropaz
Er is een e-mail verzonden naar uw e-mail adres met een link waarmee u kunt inloggen.
Na het inloggen komt u direct in het hoofdscherm Home.
4. Ik kan niet meer inloggen op de app van mijn telefoon
Heeft u een nieuwe telefoon in gebruik, of bent u uw pincode vergeten, kijk dan bij Tropaz app.
5. Ik kan niet inloggen omdat de verbinding niet meer beveiligd is.
Kunt u niet inloggen op Tropaz, omdat de verbinding niet meer beveiligd is, dan kan het betekenen dat uw browser zo oud is dat ze niet meer in staat is om een veilige verbinding te bouwen. De browser moet up-to-date gemaakt worden. Hieronder kunt u de link aanklikken voor de browser die u gebruikt.
Microsoft Internet Explorer Het beste kunt u deze updaten door de laatste versie te installeren. Deze kunt u vinden via: http://windows.microsoft.com/en-us/internet-explorer/download-ie
Google Chrome Via het volgende adres https://support.google.com/chrome/answer/95414?hl=nl legt Google uit hoe u Chrome kunt updaten.
Mozilla Firefox Werk Firefox bij door drie eenvoudige stappen te volgen. Bekijk de stappen via https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-bijwerken-meest-recente-versie
Apple Safari Deze kunt u updaten via de standaard software updates van Mac OS X. Een korte instructie hoe u dit kunt doen is te bekijken via https://support.apple.com/nl-nl/HT204416